Monday, February 9

RENUNGAN BERSAMA

Cik Hani | 20:07 | 6Comments |


" Saya ada lihat, kawan-kawan yang datang dari keluarga sederhana, namun bergaya macam berada.

Saya pun ada lihat, kawan-kawan yang sangat sederhana, tidak malu keluarganya dari kampung, sentiasa cuba bantu keluarga walaupun dirinya terpaksa lupakan zaman remaja.

Saya pun ambil pengajaran, tidak perlu berpakaian dan cuba bergaya seperti kita mampu, sedangkan hakikatnya kita sangat perlu untuk berjimat dan alirkan duit untuk hal yang perlu.

Sedih sangat jika kita makan sedap, pakai baju mahal, tetapi keluarga di kampung masih berkira-kira nak beli lauk yang sedap sikit dan masih pakai pakaian lusuh. "


6 comments:

  1. renungan yang sungguh tersemat kemas kat hati ni.. kadang-kadang Zue sndiri pun pernah jadi macam tu, tapi alhamdulillah selagi Allah menjaga hati ini, insyaAllah taknak lagi buat kesilapan lalu.. thanks cuz sudi mengingatkan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. hani pun sekadar mengingatkan diri sendiri juga...
      kdg2 kita ni manusia biasa je.. ada silap kite yg kite sedari...

      Delete
  2. bersyukur dengan apa yg ada,nescaya Allah tambahkan nikmat :)


    anda ditag di siniii http://memburucintamu.blogspot.com/2015/02/giveaway-7-hari-by-syira-lokman.html :)

    ReplyDelete
  3. ada aja yang macam ni.. dari zaman sekolah ada kawan2 cemni.. kita pun bukan orang senang mana tapi tak fahamlah kenapa nak malu2.. kalau kita pandang orang yg serba serbi hebat n lebih dari kita mmg kita x reti bersyukur.. tapi renung org yg serba serbi x ada. tidur pun alas ngan surat khabar.. makan pun amek dari tong smpah.. jadi kita akan bersyukur..

    renungan bersama juga =) lama tak jenguk sini hehe..
    Siti Yang Menaip

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen yg sangat bermakna CT Humairah. kite patut bersyukur dgn apa yg kite ade.. kite patut bersyukur nasib kite xmcm org lain yg lebih sush dari kite... terima kasih singgah ye :)

      Delete