Tuesday, February 3

Kita.

Cik Hani | 23:55 | 0Comments |

Sebenarnya,,,,
aku dah redha apa yang aku ucapkan tu
bakal mengundang kemarahan dia.
tapi .. aku pun ada perasaan..
kalau tak nak berhubung sekarang,
takpe...

last word,
I'M SORRY...

I need you, because I love you.
mungkin abang tak nampak,
mungkin abang tak rasa,
tapi... tak sekali pun...
sayang cuba nafikan perasaan sayang pada abang..

Walaupun sayang cakap sayang benci,
tapi HATI cakap lain..
tak sama...





Bila diuji dengan perpisahan,

Hati cuba bertahan,
aku kesat air mata,
yang derasnya mengalir,
laju.

Pahitnya dan pekatnya rasa di tekak,
namun cuba aku telan.
Manafsir tiap hikmah kejadian.

Jalan di depan bagaikan suram.
Ya.
Aku rasa itu.

Hidup seolah berputar 360° darjah.
Aku buntu.

Fikiranku menerawang,
jauh ke dimensi yang aku sendiri tidak tahu.

Masa aku rasakan terhenti.
Dan tika itu, 
suasana seolah bisu.
Yang dapat aku dengar,
hanya degup jantungku yang laju

Aku bertanya,
” Tuhan, perasaan apakah ini?”

Setelah itu,
baru aku fahami.

Itu rupanya rasa kehilangan.
Sunyi bukan kepalang.

Aku terduduk,
sujud.

Pada takdir Tuhan,
yang diluar tadbir insan.

*gerimis*

Yang Ikhlas,
Your sayang,
CIK HANI





No comments:

Post a Comment