Sunday, January 4

WARKAH CINTA DARI KEKASIH..

Cik Hani | 12:18 | 0Comments |

Saat kau bangun pagi hari, 
Aku memandangmu & berharap engkau akan berbicara kpd Ku,
walaupun hanya sepatah kata meminta pendapatKu, 
atau bersyukur kpdKu atas sesuatu hal yg indah yg terjadi
dalam hidupmu hari ini atau kelmarin. 

Tetapi Aku melihat engkau begitu sibuk mempersiapkan diri utk pergi bekerja
Aku kembali menanti saat engkau sedang bersiap,
Aku tahu akan ada sedikit waktu bagimu utk berhenti
& menyapaKu, tetapi engkau terlalu sibuk.
Aku melihatmu ketika engkau pergi bekerja 
dan Aku menanti dgn sabar sepanjang hari. 

Dgn semua kegiatanmu 
Aku melihat engkau terlalu sibuk 
mengucapkan sesuatu kpdKu. 
Sblm mkn,
Aku melihatmu memandang sekeliling, 
Mungkin engkau merasa malu utk berbicara kpdKu, 
itulah sbbnya mengapa 
engkau tidak menundukkan  kepalamu.

Engkau memandang tiga atau empat meja sekitarmu,
& melihat beberapa temanmu 
berbicara 
& menyebut namaKu dgn lembut 
sblm menyantap rezeki yg Aku berikan, 
tetapi engkau tidak melakukannya.

masih ada waktu yg tersisa 
& Aku berharap engkau akan berbicara kpdKu,
Engkau menyedari bhw Aku selalu hadir utkmu. 
Aku telah bersabar lbh lama dari yg kau sedari. 
Aku bahkan ingin mengajarkan bagaimana bersabar terhadap org lain.

Aku sgt menyayangimu, 
setiap hari Aku menantikan sepatah kata, doa, fikiran atau syukur dari hatimu.
Aku menanti dgn penuh kasih bahawa hari ini, 
kau akan memberiku sedikit waktu utk menyapaKu.
Tapi yg Aku tunggu tak kunjung tiba tak juga kau menyapaKu.
Subuh, zuhur,  Asar, Maghrib, Isya & Subuh kembali, 
kau masih mengacuhkan Aku tak ada sepatah kata, tak ada seucap doa, 
& tak ada rasa, tak ada harapan & keinginan utk  bersujud kepadaKu.

Apa salahKu padamu, 
wahai HambaKu?
Rezeki yg Ku limpahkan, 
kesihatan yg Ku berikan, 
harta yg Ku relakan, 
makanan yg Ku hidangkan,
anak-anak yg Ku rahmatkan.
apakah hal itu tidak membuatmu igt kpd Ku? 
Percayalah Aku selalu mengasihimu, 
& Aku tetap berharap 
suatu saat engkau akan menyapaKu, 
memohon perlindunganKu, 
bersujud menghadapKu. 
yg selalu menyertaimu setiap saat.


No comments:

Post a Comment