Saturday, January 10

JODOH

Cik Hani | 16:05 | 0Comments |

JODOH itu rahsia yang Maha Esa, yang hadirnya tidak pernah mengenal SIAPA dan BERAPA usianya. Adapun yang terlebih dulu di jemput AJAL sebelum sempat bertemu jodoh, sementara ada pula yang jodohnya tidak berkekalan.

Sebagai hambaNya, yakinlah, jika proses ikhtiar kita baik, maka akan baik pulalah pemberianNya. dan berdoalah selalu, jika kita memilih seseorang untuk menggenapkan hidup kita, semoga keputusan itu adalah bimbinganNya. Jangan takut dan jangan risau jika belum bertemu dengan belahan hati, Dia akan memberikannya dengan cara yang tepat dan baik jika kita bersabar dalam ikhtiar, insyaAllah.

Dan jika, kita telah dipertemukan dengan seseorang dalam pernikahan, janganlah kau gundah hatimu dengannya. Jangan kau bertanya lagi itu jodohmu atau bukan, ni adalah takdir yang harus kamu jalani dengan sepenuh hati…bersama mengharungi sebuah rumahtangga dan menjalin keluarga sakinah mawardah warrohmah dalam naungan Syari’ah. Kehidupan rumah tangga ibarat kapal yang berlayar dilautan dimana suami adalah nahkoda dari kapal yg akan memimpin jalannya kapal tersebut. dan berdoalah, 

“Ya Allah, semoga belahan hatiku dalam ikatan suciMu ini, adalah jodoh hamba dunia dan akhirat. Amiin3x”


No comments:

Post a Comment