Sunday, March 2

Review Novel: Hingga Hujung Waktu.

Cik Hani | 23:11 | 0Comments |
Star: **** untuk novel ni :)
Sumpah, novel ni best+sedih=romantis!  korang perlu dapatkan novel ni dipasaran sekarang! 
sebab novel ni terlalu lah best, cara plot ceritanya pun tak terlalu berat, 
dan tak terlalu santai..orang kata sederhana saja.

ceritanya mengisahkan kisah mistik yang terjadi di mahligai cahaya milik Datuk Osman. Sebuah jam antik milik Datuk Osman akan menjerit apabila tiba waktu jam 12.00 malam setiap malam jumaat sahaja. apakah misteri tentang jam antik tersebut? 
pless cari kat kedai buku, novel ni ye hahaha...

dan juga mengenai Irfan Rushidi yang bersedih kerana kehilangan kekasih hatinya 
yang teramat dia cintai iaitu Ayu Aleya!. kehilangan Ayu Aleya terlalu misteri untuk dirungkaikan.. 

Juga diselitkan tentang nilai-nilai persahabatan antara Irfan Rushidi dan Zulkefli... 
apa yang terjadi? jangan lupa dapatkan novel ini dipasaran ya!!!

****************************

Sinopsis cerita:

Sebuah jam antik yang dibeli Datuk Osman akan menjerit tatkala jarum tepat ke pukul 12.00 tengah malam. Namun ia hanya berlaku pada setiap malam Jumaat sahaja. Apa yang menyeramkan, jam antik itu akan menjerit ngeri persis suara wanita yang berada di dalam ketakutan. Manakala Irfan Rushidi pewaris segala harta milik Datuk Osman telah kehilangan kekasih hati yang amat dicintainya, Ayu Aleya. Pihak polis turut gagal menemui sebarang jawapan yang pasti. Sahabat baik Irfan Rushidi, Zulke? i pula amat setia melindungi dan menolongnya dalam apa jua keadaan. Cuma Zulke? i agak keberatan untuk menolong Irfan Rushidi mencari Ayu Aleya. Antara kesetiaan, cinta dan persahabatan, apakah pilihan Irfan Rushidi? Ketika deringan jam antik Datuk Osman masih kekal dalam misteri...

“Ingatlah pesanan Leya ini sayang. Cinta Leya pada Irfan hingga ke hujung waktu. Ya, Leya berjanji akan mencintai Irfan hingga hujung waktu.” – Ayu Aleya

“Tolonglah... jangan menjerit lagi, ampunkan aku... aku tahu aku banyak dosa. Ampunkanlah aku.” – Datuk Osman

“Ikutkan hati Irfan, memang nak gunting semua rambut Leya ni, geram...” – Irfan Rushidi

“Kenapa kau tak jujur dengan aku, kenapa kau sanggup korbankan nyawa semata-mata kerana aku. Kau bodoh Rasydan, kau bodoh!” - Inspektor Maria

No comments:

Post a Comment