Monday, February 24

Hati Sedih?

Cik Hani | 11:33 | 0Comments |

Tadi terview status dari seorang kawan. Sekilas je baca, 
tapi terasa sangat dekat hati. 
Question: 

Ustaz, kenape ye hati perempuan ni kadang² tiba² je rasa sedih tanpa sebab. Ada orang kata syaitan yang ganggu!. Ada petua tak untuk elakkan hati kita ni sedih? kadang² bila bangun pagi rasa sedih, kadang² rasa macam rindu tapi tak tau rindu pada siapa!.



Answer from Ustaz Azhar Idrus:


PERKARA BIASA. HATI PEREMPUAN MEMANG HALUS, HANYA LELAKI SEJATI YANG MAMPU MENJADI PENAWAR. :)


Macam betul jugak kan? Kawan-kawan perempuan, anda macam mana ye? Erm, kalau yang lelaki saya tak nak tanya, tapi nak jawab boleh je. Hati perempuan tu sangat-sangat ‘unpredictable’. Kadang-kadang boleh jadi sangatlah keras macam batu, disepak-sepak pun tak ada apa-apa effect. Kadang-kadang macam jelly pun ada, sangatlah lembut, tapi sukar pula nak pegang betul-betul. Macam cotton? pun boleh jadi jugak. Sangat soft. Pendek kata, memang ‘agree’ lah dengan ayat Ustaz Azhar Idrus ni.

Only the ‘right man’ deserves that respects. 

No comments:

Post a Comment