Monday, January 13

SAYA TAK MACAM...

Cik Hani | 23:27 | 0Comments |
enchantednajiha:

saya tak secantik mereka..
saya tak sebaik mereka..
saya tak semanis mereka..
saya tak selembut mereka..
saya tak sesopan mereka.
saya tak sekurus mereka..
saya tak seputih mereka..
saya tak sepandai mereka..
saya tak sehebat mereka..
tapi Alhamdulillah saya bersyukur dengan setiap kurnianNya..
ternyata semua indah belaka
saya dengan kekuatan kelemahan saya.
mereka dengan kekuatan kelemahan mereka.
apa-apa jadi sekali pun,
saya takkan pernah boleh jadi seperti mereka.
dan mereka takkan boleh jadi macam saya.
Allah lebih indah. sebab ciptakan semua manusia istimewa.
istimewa di tempat yang berbeza.
biarlah dia ni, dengan pilihan dia ni..
pilihan dia tu, dengan pilihan dia tu…
itu pilihan dan hak mereka
semoga orang tu nanti, terima saya seadanya.
saya takkan pernah mampu jadi orang lain.
saya ada kekuatan kelemahan saya.
tapi saya tetap akan berusaha jadi wanita solehah di pandangan Allah.
saya akan sentiasa perbaiki diri saya yang lemah lagi hina.
sebab Khadijah, fatimah, aisyah, rabiatul adawiyah, asiah, semua semua tu idola saya…
moga Allah tunjuk jalan. bukan kerana dunia. bukan kerana manusia.
dalam usaha mengejar cintaNya..
saya tak secantik mereka..
saya tak sebaik mereka..
saya tak semanis mereka..
saya tak selembut mereka..
saya tak sesopan mereka.
saya tak sekurus mereka..
saya tak seputih mereka..
saya tak sepandai mereka..
saya tak sehebat mereka..

tapi Alhamdulillah saya bersyukur dengan setiap kurnianNya..
ternyata semua indah belaka

saya dengan kekuatan kelemahan saya.
mereka dengan kekuatan kelemahan mereka.

apa-apa jadi sekali pun,
saya takkan pernah boleh jadi seperti mereka.
dan mereka takkan boleh jadi macam saya.

Allah lebih indah. sebab ciptakan semua manusia istimewa.
istimewa di tempat yang berbeza.

biarlah dia ni, dengan pilihan dia ni..
pilihan dia tu, dengan pilihan dia tu…
itu pilihan dan hak mereka
semoga orang tu nanti, terima saya seadanya.
saya takkan pernah mampu jadi orang lain.
saya ada kekuatan kelemahan saya.

tapi saya tetap akan berusaha jadi wanita solehah di pandangan Allah.
saya akan sentiasa perbaiki diri saya yang lemah lagi hina.
sebab Khadijah, fatimah, aisyah, rabiatul adawiyah, asiah, semua semua tu idola saya…

moga Allah tunjuk jalan. bukan kerana dunia. bukan kerana manusia.
dalam usaha mengejar cintaNya..

No comments:

Post a Comment