Friday, May 24

Ermm...

Cik Hani | 01:39 | 0Comments |
Ermm..jauh sudut hati nie...banyak yang aku fikir....
sekarang dah habis belaja, tengah nak amik lesen dan cari keje...
yang merisaukan aku sekarang ni, dia boleh ke tak tunggu aku ni...
sebab aku ni, keje pun tak lagi....nak ke tunggu?...lesen keta pun takde lagi....
dari tadi fikir benda yang sama...aku takde apa-apa nak tunjuk sekarang ni...
status pun tanam anggur (penganggur terhormat) lagi macam mana?...
barulah aku tau susahnya nak dapat keje kerajaan nie kan....
tengah berusaha juga lah, tapi sekarang yang paling utama,
 LESEN KETA..

Tadi mama ade juga usulkan tentang hal ni, 
aku dah cakap, nak study dulu, bagi masa dalam seminggu, 
sebab aku tak ready lagi, then mama cakap sementara ni,
 kalau dapat keje area banting, masa tu aku dah ade lesen, pakai keta abah dulu, 
sementara mama nak belikan keta untuk aku...
aku senyum jela, segan..takkan nak pakai duit mama pulak...
aku beritahu mama bila aku dapat keje nanti, tiap-tiap bulan, biarlah aku bayar,
 sebab aku dah keje...teliti betul perancangan aku ni kan? keje pun takde lagi....
takpela, tak salahkan rancang dulu? yang penting, masa depan aku sekarang ni..
benda lain aku dah tak boleh nak fikir...

Aku harap sangat semuanya berjalan lancar...aminnnn....
Ya Allah, permudahkanlah segala urusan ku....
semoga dibukakan pintu rezeki untuk aku, Ya Allah.... :(

No comments:

Post a Comment