Saturday, May 11

Catatan

Cik Hani | 15:06 | 0Comments |
Pagi tadi aku terserempak dengan seseorang yang penah menjadi sebahagian dalam hidup aku 5tahun lepas...aku memang tak perasankan dia..demi Allah, memang terkejut sangatsangat....sedang asyik aku berdiri pandang orang2 yang meniaga kat pasar tu kan, tibe tibe dia beri salam, aku toleh...terkedu. tak tau nak cakap ape. aku pandang kiri kanan, takde isteri ke nak tunjuk? aku senyum sambil jawab salam dalam hati. alahai. dia tegur je kan, takkan nak uat bodoh pulak. lepas tu.....erm....aku tak reti la nak citer sebenarnya...erm korang tau kan dulu aku penah post dekat blog lama, dia dah ke perth kan?dia follow isteri dia kan? hah, dia baru je cerai dengan isteri dia....sebab isteri dia ade lelaki lain...tu dia lah yg cite, pastu aku senyap jela....aku baru nak pegi dari situ, dia tahan aku lagi, minta maafla, apela, lastlast dia cakap nak number phone..pulak...aku cakap kat dia, aku memang takkan contact dengan orang yg penah jadi sebahagian dalam hidup aku, dia sendiri tau dah perangai aku macam mana, dia diam la, aku pegi macam tu jela hahahaha....nak ape lagi kan, aku memang jenis terus terang kalau pasal hubungan ni, bagi aku, uat ape nak berkawan ape sume ni, aku memang jenis tak boleh nak terima, bialah bertahun ke ape ke, memang aku takkan contact orang tu, memang cara aku nampak kejam, tapi itulah yang terbaik sebenarnya...mulakan hidup baru...tapi aku sempatla cakap macam nie kat dia tadi;

 "Han dah maafkan semua kesalahan yg awak uat kat han, then lagi satu, jangan rasa bersalah, terima takdir yg Allah dah tentukan, .kalau kite sayang orang tu, kite perlu biarkan dia hidup bahagia dengan pilihan dia kan? its okay, dah lama lupe pun...okla , pegi dulu"

hahahaha macam tu ayat...tapi asenye lagi tunggang langgang ayat aku...ermm..takpela, asalkan aku dah ade orang yang paling aku sayang sekarang ni, aku dah taknak fikir benda2 lepas...yang penting..hidup aku bersama si dye hihihi...aminnnn...


No comments:

Post a Comment