Friday, February 8

Kenangan...

Cik Hani | 13:17 | 0Comments |
Rasa macam sekejap je berlalu..tahun demi tahun meninggalkan kite...
kadang kadang kite tak sedar, atau kite yang tak nak mengingati...
walaupun sedih, tapi..itulah kenangan yang paling tak dapat kite lupai....
tahun nie, macam tahun yang sudah, tetap sama. hanya bersama nenek..
rasa rindu nak beraya bersama atuk...tapi tu...terlalu mustahil...memang tak akan
jadi kenyataan pun...realiti tetap realiti..dan tahun nie tetap sama.....
sejak kehilangan arwah atuk, hari raya pun rasa macam tak meriah...
entahlah...tak lama lagi bulan ramadhan...selalu kite mesti datang berbuka kat
sane...sebab ade atuk dan nenek..rasa meriah giler..sebab kiteorang 
suke dengar atuk membebel, walaupun masa tu rasa malas nak dengar..tulaa
bile dah takde depan mata, barulah rasa rinduu...
atuk, tahun nie kite tak beraya bersama seperti tahun yang sudah sudah...tapi...
kite tak pernah lupa untuk melawat kubur atuk, memberikan satu kucupan untuk atuk 
dan menghadiahkan al-fatihah untuk atuk...walaupun kite tak kuat nak jejakkan kaki 
ke sana,tapi kite cuba buat, untuk atuk...kite tak boleh tengok kubur atuk lama lama..
kite takut kite masih ade perasaan tak redha...kite takut kite menangis....kite tak tahan 
macam nie...kite sunyi...bile kite datang uma atuk, kite macam terasa atuk ade dalam uma tu..
kite kehilangan atuk...kenangan bersama atuk, kite takkan lupa sampai bile bile...
kite harap suatu hari nanti kite dapat bertemu dengan atuk...dan waktu tu...
kite nak atuk tau, cucu nie yang terlalu merindui atuk di dunia ni..... :)

tanpa atuk disisi kite...kite rinduu....

No comments:

Post a Comment