Monday, February 4

aduhaiii...

Cik Hani | 21:55 | 0Comments |
Urmm....hari nie kite demam la....nie mesti demam rinduu tak dapat dengar suara dye..
uwaaaaaaaaa...adehh pening..pening...ape nak uat erk.....
haihh kene kuat sikitlaa..tinggal esok je, pastu nanti dye balek la kan?...
betul tak?..uwaaaaaaaaa.... :( 

suke pandang langit waktu malam..sebab kat situ kite tau, walaupun dye kat negara orang,
walau sekuat mana rinduu kite kat dye, perasaan tu tak pernah JAUH..malah, dekat dalam HATI..
macam LANGIT juga, sejauh mana pun jarak kite ngan dye, kite tetap memandang LANGIT yg sama...



berjanjilah,
walau apa yang berlaku,
kita masih akan selalu memandang langit dengan pandangan yang sama.
berjanjilah,
walau apa pun yang akan terjadi,
kita masih akan mendongak ke langit dengan rasa lapang didada.
berjanjilah,
bahawa walau sekuat mana kita diduga,
tak akan sekali-kali kita akan mendongak untuk bertanya- DIA “kenapa”..
berjanjilah,
bahawa,
walau hujan dan petir akan tetap membuat langit kelam,
kita masih juga akan tetap percaya,
bahawa mendung akan akhirnya pergi, dan langit akan kembali biru,
seperti suatu masa dahulu.
berjanjilah,
bahawa,
walau apa pun yang terjadi,
kita akan sentiasa optimis dan percaya,
bahawa semuanya akan akhirnya nanti baik-baik sahaja.
berjanjilah,
untuk tidak akan melihat langit dengan pandangan mata berkaca,
menpersoal takdir dan bertanya mengapa,
lantas berputus asa.
berjanjilah,
untuk tetap mendongak ke langit dengan harapan dan doa.
tersenyum, dan percaya bahawa DIA sangat tahu apa yang sedang dilakukan-NYA.


No comments:

Post a Comment